Volkstuin De Oosthoek
V-

De vereniging bestaat uit twee volkstuincomplexen. Tuin Schoorldam en tuin Onderweg. De volkstuintjes varieeren van 50 tot 250 vierkante meter. Iedereen mag tuinieren naar eigen inzicht zolang je maar geen overlast veroorzaakt en je tuin naar behoren onderhoud. Het is ten strengste verboden om bestrijdingsmiddelen te gebruiken.

Heb je geen ervaring, weet je niet hoe je moet beginnen, dat hoeft geen obstakel te zijn om geen lid te worden. Er zijn vrijwilligers binnen de vereniging die jouw hierbij kunnen adviseren en helpen.

We hebben binnen de vereniging een onderhoudscommissie die het algemene onderhoud cordineert. Het meeste wordt uitgevoerd door de onderhoudsploeg en 1 of twee keer per jaar wordt er een beroep gedaan op de leden om op een zaterdag ochtend te komen helpen, er wordt dan een klusochtend georganiseerd. (vele handen maken licht werk)

Als u geintreseerd bent en lid wil worden kunt u onder de knop lidmaatschap een inschrijfformulier invullen, u komt dan op de wachtlijst te staan en als er een tuin beschikbaar is krijgt u daar bericht over. Wilt u meer informatie of heeft u vragen dan kunt u u vraag stellen  door het invullen van het contactformulier.

De kosten zijn een jaarlijks vast bedrag per m² grondoppervlak ( € 0,30/m²) + het lidmaatschap per jaar ( € 35,- per lid ) en bij aanmelding eenmalig € 50,- borgkosten.